четверг, 19 марта 2020 г.

Блог для дистанційного навчання учнів 8-Б класу вчителя Авдєєнко В.О.



                                         Учитель Авдєєнко В.О.
                                 Термін 16.03.2020-20.03.2020 р.р.
                                                Українська мова
                                                        8 клас
1.     Відокремлені обставини.
Підказка: відокремлена обставина відповідає на питання як? де? коли? звідки?  Часто виражена дієприслівниковим зворотом або прислівником, іменником з прийменником.
https://shkolyar.in.ua/vidokremlenni-obstavyny
2.     З.М. Усний твір-роздум на морально-етичну тему.

Домашнє завдання: підручник, стор.144, пар.42 чит., стор. 145, впр. 3 (письмово), стор. 147 ,домашня вправа.
З.М. У портфоліо виписати усі розділи « Культура мовлення» до сторінки 155.
http://korusno-znatu.in.ua/tag/tvir-na-moralno-etychnu-temu/




                           Учитель Авдєєнко В.О.
                                 Термін 16.03.2020-20.03.2020 р.р.
                                                Українська література
8 клас

1.     З.М. Виразне читання уривка повісті « Дорогою ціною»
https://ukrlit.net/lesson/8klas_1/40.html
2.     О.Довженко- видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів  Другої світової війни. « Ніч перед боєм»- твір про героїзм, самовідданість, патріотизм українців.
https://vseosvita.ua/library/konspekt-uroku-z-ukrainskoi-literaturi-8-klas-oleksandr-dovzenko-vidatnij-ukrainskij-kinoreziser-i-pismennik-jogo-opovidanna-pro-odin-iz-periodiv-drug-215615.html

Домашнє завдання: 1. Скласти письмово сюжетний ланцюжок повісті. 2. Підручник  ,стор. 134 план, читати стор. 135-140.












    

                               Теми і завдання на 30.03.2020-03.04.2020
                           Українська мова  8 клас ( 2 години на тиждень):
1.                                                       Контрольний твір на морально-етичну тему.
2.                                                  Відокремлені уточнюючі члени речення.

                    Інструкція до написання твору:

1.     Тема: « Що людині потрібно, щоб стати щасливою?»
2.     Формулюємо тезу( 1 абзац, 2-3 речення. Теза- це відповідь на питання в темі). Тезу починаємо :на мою думку,
3.     Продумуємо аргументи ( аргументи- це детально розкриті речення тези. Аргументи- це 2 абзаци.) По-перше, по-друге,
4.     Шукаємо приклад з української літератури.( Твір, автор, тема про щастя). За приклад можна взяти пригодницьку повість…
5.     Підбираємо приклад із життя. Згадується випадок…
6.     Висновок. Та сама думка, що в тезі. Отже,
                
                            Тема 2. Правило:
Уточнюватися можуть будь-які члени речення:
а) підметиЯк кремінь і криця, стялись роди — Гутенюки з Палійчуками... (М. Коцюбинський);
б) присудки. Лексика — це всі слова мови, цебто словниковий склад мови (підручник). Хома стояв у хаті високий, під стелю... (М. Коцюбинський);
в) означення (можуть приєднуватися за допомогою сполучників хоч, навіть якщо). І от залишився від нього [явора] високий, широченний, обхватів на вісім, корч (В. Близнець). Останні, хоч і не дуже приємні, новини зацікавили нас. Актуальна, навіть якщо і не нова, проблема заслуговує на увагу;
г) додатки (найчастіше приєднуються словами крім, окрім, опріч, особливо, зокрема, за винятком, включаючи, замість, на відміну від тощо). Іншого виходу, окрім утечі, у друзів не залишалося (Ю. Яновський). Опріч Гафійки, було ще два наймити (М. Коцюбинський). З давніх-давен вишитий рушник, крім утилітарного призначення, був високою ознакою народного характеру, зокрема майстерності і вправності, працьовитості й гостинності (журнал). Замість утіхи, Чіпка похвалився їй [Галі] своїм горем та трохи сам не заплакав (Панас Мирний);
ґ) обставини місця, часу, способу дії. ... За ставком, на другому горбі, ховалася в деревах церква (М. Коцюбинський). Ось у цьому селі [у Куманцях] року Божого 1949, місяця січня, шостого дня, якраз у ніч перед Різдвом, судилося мені з´явитися на світ (М. Луків). Але: Поет Микола Луків народився 6 січня 1949 року (нема уточнення). Це відчуття надходить раптово, ні з того ні з сього... (Є. Гуцало).
Уточнювальні члени речення можуть приєднуватися словами тобто, цебто, себто, або (= тобто), чи (= тобто), а саме, інакше, особливо, в тому числі, як кажуть і под. Маркіян знову ж був таким і таким, тобто повното протилежністю батька (І. Вільде). Старий, або Верхній, город після Хмельниччини безлюдовав (П. Куліш). Але: 3 тим чоловіком вони сходились нечасто і більше сварились або кепкували обопільно (Ю. Мушкетик) (або ≠тобто). У стилі художньої літератури, інакше в художньому, чи художньо-белетристичному, стилі, віддзеркалюється все багатство національної мови (підручник). У жодне з наступних видань І.Франка, в тому числі і в п´ятдесятитомне, не включались «Великі роковини» (Ф. Погребенник).
             Домашнє завдання:
1.     На подвійному листочку пишемо контрольний твір під тією датою, коли пишете твір. 
2.     Підручник, стор.158, пар. 46,вправа 1,. Стор. 158 потрібно переписати та підкреслити уточнюючі члени речення відповідно до їх синтаксичної функції, вправа 2, стор.159, домашня вправа зі стор. 161. 
                              


е                                   Українська література 8 клас  ( 2 год.)
1.     « Ніч перед боєм» .Образи діда  Платона і Савки. Їхній моральний урок для солдатів.
2.     Ніна Бічуя. Коротко про письменницю. « Шпага Славка Беркути» - повість про школу і проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Композиція твору.
                        
                              Домашнє завдання:
1.     Письмово охарактеризувати Діді платона і Савку ( риси характеру, коротко).
      2.Читати повість « Шпага Славка Беркути». Виконати тест ( нижче).
                                                                                                                                           
                





                                            8 клас, тиждень 06.04.2020-10.04.2020
                                       Українська мова
                                                 Теми:
1 .Відокремлені уточнюючі члени речення ( повторення).
2.  Пряма і непряма мова як засоби передачі чужого мовлення. Розділові знаки при прямій мові.
                                           Домашнє завдання:
1.     Учити правила в підручнику. Стор. 158, пар .46, вправа 3 ( а,б ), впр. 5.
     Тестові завдання будуть викладені окремо.

Українська література
Теми:
1.     « Шпага Славка Беркути».  Максимальне навантаження у творі як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі.
2.     Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка вуса та Лілі Теслюк.

                           Домашнє завдання:
1.Підручник. стор. 142-177 читати.
2.Стор.175 № 1,2,3,4,6,9,11 письмово.

                     Тиждень 13.04.2020-17.04.2020,
                                   українська мова

1. Пряма і непряма мова. Заміна прямої мови непрямою.
2. діалог. Розділові знаки при діалозі.


                                 Інформація:     
      Непряма́ мо́ва — це чуже мовлення, що передається не дослівно, а зі збереженням лише основного змісту висловлювання. На письмі непряма мова не береться в лапки.
      Для того, щоб замінити пряму мову непрямою, потрібно використати сполучник  ЩО.
                                     Наприклад:  
Дідусь каже: « Завтра буде дощ.» ( пряма мова)
Дідусь каже, що завтра буде дощ. ( непряма мова)

                                      Діалог
               Діалог. Розділові знаки при діалозі
Діалог передає розмову двох або кількох осіб. Слова кожного зі співрозмовників називаються реплікою.
Кожну репліку діалогу записуємо з нового рядка, перед реплікою ставимо тире.
Якщо перед реплікою стоять слова автора, після них ставимо двокрапку. Якщо слова автора стоять після репліки, то після неї ставимо кому або знак оклику, чи знак питання, а потім — тире. Слова автора після репліки записуємо з малої літери.
Коли є діалог, то замість лапок ставиться тире. Кожна репліка починається з нового рядка, а розділові знаки в реченні ставляться такі само, як при прямій мові:
— Бабусю! — каже він. — Хотів я подивитися, чи дуже довгий світ.
— Гай-гай! Дивився б із воріт, а лізти високо малому не годиться.
6. Якщо репліки беруться в лапки і записуються підряд без слів автора, то між ними ставиться тире. «На добридень, ти моя голубонько!» — «На добридень, мій коханий друже!» — «Що сьогодні снилось тобі, любко?» — «Сон приснився, та дивненький дуже». — «Що ж за диво снилось тобі, мила?» — «Мені снились білії лелії..» — «Тішся, мила, бо лелія — квітка чистої та любої надії!».

                          Домашнє  завдання:
1.     Перевести речення в непряму мову:
« Я хочу  перемогти на змаганні»,- сказала Оленка.
Учитель наголосив: « Приходити потрібно на сьому ранку без запізнень.»
« Хто приніс  кошеня до школи?»- запитала Ольга Петрівна.
2.     Скласти діалог на тему: « Як зміцнити свій імунітет» ( розмова двох друзів).


Тиждень 13.04.2020-17.04.2020

8 клас, українська література
1.     «Шпага Славка Беркути». Художні особливості твору.
2.     З.М. Написання фанфіку на основі повісті.


                           
                           Домашнє завдання:
Дочитати повість , прочитати в інтернеті, що таке « фанфік».
А як писати фанфік, я поясню на ZOOM – уроці.











Тиждень 21.04.2020-24.04.2020, 8-Б клас
Українська мова
Теми:
1.     Діалог. Розділові знаки при діалозі ( продовження).
2.     Цитати як засіб передачі чужої мови. Розділові знаки при цитаті.
Домашнє завдання.
Підручник,стор.172-173, вправа 3 ( стор.173), скласти діалог на 10 реплік (тема на вибір).
       Цитата — це дослівний уривок з тексту, що використовують в іншому тексті для підтвердження чи пояснення якоїсь думки.
Спосіб уведення цитати в текст
Оформлення на письмі
Приклад
1. За допомогою слів автора, як при прямій мові
узяти в лапки (як пряму мову)
Григорій Сковорода про значення часу так сказав: «З усіх утрат утрата часу найтяжча».
2. Як частина речення
зробити запис з малої літери в лапках (у середині речення)
Нарешті я збагнув слова Дідро, що «сумніви — перший крок до філософії».
3. Неповна цитата (уривок)
узяти в лапки (як пряму мову), а на місці пропущених слів поставити три крапки
М. Рильський говорив: «Мова — утілення думки ... любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її!»
4. У вигляді епіграфа або віршових рядків (у вигляді строфи)
зробивши відповідний відступ, записати з великої літери (без лапок)
Спочатку було слово.
Біблія
Павло Тичина майстерно використовує неологізми у своїх поезіях:
Не дивися так привітно, Яблуневоцвітно.


Українська література
Теми:

1.Контрольна тестова робота ( за творчістю М.Коцюбинського, О.Довженка,
Н.Бічуї). Увага! Відтепер усі уроки (контрольні в тому числі) прводяться онлайн, без гуглтестів.





8 клас, українська мова,
тиждень 27.04.2020 – 01.05.2020 р.р.
Теми:
1.     Контрольний тест ( пряма мова, цитата,діалог).
2.     Контрольний диктант.

                        Домашнє завдання:
готуватись до контрольної  роботи.


Українська література
Теми:
1. Володимир Дрозд. Основні відомості про письменника.  « Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії.
2.  Алегоричність образу коня Шептала.


                   Домашнє задання:
Читати в підручнику сторінки 177-187.






Тиждень 04.05.2020-08.05.2020 р.р.
8 клас, українська мова
Теми:
1.     Повторення. Просте речення.
2.      Односкладні речення.
                                          
                                              Домашнє завдання:
Підручник, пар. 18, стор 62  повторити правило, стор. 63, впр.3,4 письмово.


Українська література

Теми:
1.     Юрій Винничук. Стисло про письменника. « Місце для дракона»-повість- казка про сучасний світ,у якому й досі живуть « драконячі закони».
2.     Підтекст твору. Проблематика твору.
                                          

                                            Домашнє завдання:

Підручник, стор. 187-207 читати повість, про письменника коротко в зошит. 





Тиждень 12.05.-15.05.
8 клас, українська мова
Теми:
1.     Односкладне речення ( практика).
2.     Однорідні члени речення.
Домашнє завдання:
Підручник. Стор.66, пар. 19, впр. 1, стор. 73 домашня вправа  ( а,б), стор.90-91, пар.26, впр.2.

Українська література
Теми:
1.     « Місце для дракона». Тема,ідея,проблематика. Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин.
2.     Алегоричність образів дракона, Пустельника та князя.
                                        Домашнє завдання:

Дочитати твір.







Тиждень контрольних робіт 18.05- 22.05
8 клас, українська мова і література


                                           Контрольні тести.
Нагадую : тести приймаються протягом 20 хвилин після написання роботи.


Комментариев нет:

Отправить комментарий